L'apuesta de la china BYD per Turquía alloña la opción d'una fábrica de coches n'Asturies

La empresa va producir 150.000 vehículos al añu y va crear 5.000 empleos nel país otomanu, que va sortear los aranceles de la UE a Pequín

Nel centru, el presidente de Turquía, Recep Tayyip Erdogan, preside la firma del alcuerdu ente'l ministru turcu d'Industria, Mehmet Fatih Kacir, y el presidente de BYD,  Wang Chuanfu, n'Istambul.

Nel centru, el presidente de Turquía, Recep Tayyip Erdogan, preside la firma del alcuerdu ente'l ministru turcu d'Industria, Mehmet Fatih Kacir, y el presidente de BYD, Wang Chuanfu, n'Istambul. / Presidencia de Turquía

Sixto Cortina (Traducción)

L'automovilística china BYD, líder mundial en ventes de vehículos eléctricos, va invertir 1.000 millones dólares en Turquía (924 millones d'euros) pa construyir una fábrica cola que cuenta producir 150.000 coches al añu. Esta decisión esfrez les mires de que'l xigante chinu estableza una segunda factoría n'Europa (la primera va allugase n'Hungría). Asturies yera ún de los territorios candidatos, y personal de la compañía llegó a pescudar sobre'l terrén posibles localizaciones na Zalia. 

L'alcuerdu firmóse'l llunes n'Istambul ente'l presidente turcu, Recep Tayyip Erdogan; el ministru turcu d'Industria y Tecnoloxía, Mehmet Fatih Kacir, y el presidente y conseyeru delegáu de BYD, Wang Chuanfu

La compañía camienta entamar la producción a finales de 2026. El proyeutu cuenta crear unos 5.000 empleos directos y va dir acompañáu d'un centru d'investigación y desenvolvimientu (I+D), informó'l Ministeriu d'Industria y Tecnoloxía turcu. El pactu firmóse xusto cuando la Unión Europea acaba d'aprobar aranceles adicionales a la importación de coches eléctricos chinos, al considerar que gocien de subsidios públicos que frayen la llibre competencia. Los impuestos pueden algamar el 37,6%, anque nel casu de BYD cífrense nel 17,4%. 

Magar Turquía nun ye miembru de la UE, el país ta acomuñáu a la unión aduanera europea, polo que los vehículos ellí fabricaos nun van tar sometíos a los aranceles de Bruxeles. Amás, Turquía tien dellos alcuerdos de llibre comerciu con países asiáticos como Corea del Sur, Malaisia o Singapur, lo que convierte a la nación otomana nuna ponte económica ente Europa y Asia. 

Y eso nun ye too. Xustamente'l pasáu domingu (esto ye, un día primero del alcuerdu con BYD), entraron en vigor en Turquía aranceles adicionales del 40% pa los coches chinos, tanto eléctricos como de combustión interna. Pero les tarifes nun se van aplicar a les marques chines que fabriquen en Turquía, como va facer BYD.

“Cola ayuda del Gobiernu del Principáu d´Asturies”.